Vår socialförsäkring.

Jag skrev om vårdnadsbidraget och dess negative effekter Bohusläningen nyligen. Jag fick svar av en KD:are som gjorde att jag blev tvungen till att förtydliggöra mina argument i en ny insändare. Idag "svarade" en ny person "uppdaterad trebarnsmor" på mitt senaste inlägg i tidningen. Svaret berörde, tyvärr,inte huvud problemet, vårdnadsbidragets negativa påverkan på integration av invandrarkvinnor och barn, som jag tog upp i mitt inlägg. Det verkar som om hon inte har läst mina tidigare argument. Hon menar att om man stannar hemma för att vårda sina barn och har dålig inkomst då kan man få kompensation när man blir pensionär. Jag tror inte på att jag svarar henne. Vi har vår socialförsäkring, som är nödvändig,för att använda om vi måste. Vi skall inte planera för att leva på vår solidariskt skattefinansierade socialförsäkring! Denna försäkring är, som bostadsbidrag och socialbidrag, för de som verkligen behöver det. Solidaritet med de som verkligen behöver hjälp skall inte missbrukas av de som kan klara sig via egen inkomst och förvärvsarbete!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0